Om jobbet:
Kvaliteten er i fokus på Tranbjerg plejehjem. Vi arbejder på at sikre det gode borgerforløb, sammen med beboerne.
Vi arbejder målrettet med, at beboerne skal have en god dag – hver dag, og leve det gode hverdagsliv i et meningsfuldt fællesskab.
Vi søger en faglig dygtig og engageret social- og sundhedsassistent og social- og sundhedshjælper til vores aftenvagt. En medarbejder som vil være med til at give beboerne på Tranbjerg Plejehjem en dejlig hverdag, hvor spontanitet og hyggeligt samvær skaber rammerne for det gode hverdagsliv.
Vi arbejder rehabiliterende i et tæt tværfagligt samarbejde med plejehjemslæge, sygeplejersker, fysioterapeuter, ergoterapeuter og ernæringsassistenter, for at sikre at beboerne er i stand til at klare mest muligt selv, og hvor vi sammen skaber en høj faglighed og et godt forløb for hver enkelt beboer.
Som social- og sundhedsassistent og social- og sundhedshjælper arbejder du tæt sammen med husets øvrige faggrupper for at sikre høj faglighed til glæde for beboerne.
Vi arbejder målrettet med personcentreret omsorg, forløbsmodellen, tidlig opsporing og triage.
I jobbet får du mulighed for mange forskelligartede sundhedsfaglige opgaver. Vi vægter samarbejde og et godt arbejdsmiljø højt og vi elsker humor og grin i hverdagen. Vi har på Tranbjerg plejehjem løbende undervisning af alle vores medarbejdere, så vi sikrer at alle er klædt på til at løse de opgaver, de møder hos beboerne og så vi sikrer at alle kompetencer altid er opdateret.
Som ny medarbejder på Tranbjerg Plejehjem vil du blive taget godt imod af dine kolleger, vi ved at en god introduktion er er vigtigt, når man starter på en ny arbejdsplads. Alle vores nye medarbejdere har derfor en mentor og følger Aarhus kommunes introprogram, ligesom der tilbydes løbende samtaler med forstander eller en viceforstander.
Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. Denne stilling vil fortrinsvis være aftenvagt og med vagter hver 2. weekend. På Tranbjerg plejehjem er der mulighed for at arbejde i 5-2 rul, men flere af vores medarbejdere i aftenvagten arbejder fortrinsvis i 2-3 rul, hvilket har en positiv betydning for arbejdsmiljøet og giver mere overskuelighed for medarbejderen, men det vigtigste for os er at der er samspil mellem arbejdsliv og privatliv.
Om Tranbjerg plejehjem:
Tranbjerg plejehjem består af 3 mindre huse med henholdsvis 26,26 og 24 beboere. Vi har dejlige rammer, som skaber mulighed for mange forskellige aktiviteter for vores beboeren.
Som sosu-hjælper i aftenvagten har man primært base i et af husene, hvilket sikrer et mere indgående kendskab til beboere og kollegaer i det pågældende hus. Vores sosu-assistenter indgår også i en tværgående funktion, hvor de varetager sygeplejefaglige opgaver på tværs af husene og understøtter de øvrige medarbejder i aftenvagten.
Din profil:
- Du brænder for at give beboernes en meningsfuld og tryg hverdag
- Du har lyst til at blive en del af et tværfagligt team, hvor beboernes ressourcer, behov og hverdag er udgangspunkt for teamets mål og samarbejde.
- Du yder der pleje og omsorg af høj kvalitet.
- Du er god til at observere forandringer i beboernes tilstand og reager på disse
- Du brænder for at skabe kvalitet i dit arbejde med beboerne
- Du arbejder struktureret.
- Du kan arbejde selvstændigt og har et godt overblik
- Du trives i en hverdag, hvor arbejdsopgaver er vekslende
- Kommunikativ er du stærk og kan hovedet koldt i pressede situationer.
- Du har kendskab til CURA og kan varetage den nødvendige daglige dokumentation.
Derfor skal du vælge os:
- Vi er et plejehjem med høje ambitioner for faglighed og på kvalitet for vores beboere.
- Vi forventer, at du tager ansvar for altid at inddrage beboerne og dennes familie i hvordan det går og informerer dem hvis der sker ændringer i beboerens tilstand.
- Vi arbejder hele tiden på at udvikle os fagligt og har et stort fokus på kompetenceudvikling.
- For os er en god introduktion, medvirkende til at skabe et godt samarbejde med kollegaer, beboere og pårørende.
- Du får mange dygtige kollegaer, hvor tværfagligheden er en selvfølge.
- Vi er insisterende på en synlig og nærværende ledelse i alle vagter.
Om afdelingen:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.
Hvis du vil vide mere om Sundhed og Omsorg, kan du med fordel gennemgå online mini-kurset Velkommen Ombord på Aarhus Kommunes Kursusportal. Kurset er lavet til nye medarbejdere og præsenterer dig for vores organisation, strategi og centrale temaer. Kurset tager cirka en halv time. For at kunne tilmelde dig og gennemgå kurset skal du oprette dig som bruger af Kursusportalen med dit cpr-nummer. Du finder Kursusportalen https://aak.plan2learn.dk/
Hvis du har problemer med at oprette dig, kan du hente hjælp i vejledningen ”Opret dig som bruger på Kursusportalen” http://www.sundhedogomsorg.dk/~/media/Subsites/Sundhed-og-Omsorg/Dokumenter/Vaerktoejer/Kursusportalen/Opret-dig-som-ny-bruger-paa-Kursusportalen---Borgeradgang.pdf
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 01.02.2025 eller efter aftale. Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område.
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst som sygeplejerske.
Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37 timer.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Forstander Lone Sønderholm tlf.: 41872040, Mail loson@aarhus.dk eller Viceforstander Christina Wielandt tlf.: 21352068, Mail: chrwie@aarhus.dk
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 15.12.2024.
Vi forventer at afvikle jobsamtaler løbende.
I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:
Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus til en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Torvevænget 1-3A, 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153771