Viceforstander med sundhedsfaglig baggrund søges til Tranbjerg plejehjem for at fremme det gode hverdagsliv og et stærkt fagligt arbejdsmiljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

På Tranbjerg plejehjem søger vi en viceforstander med sundhedsfaglig baggrund, der sammen med forstanderen og en viceforstanderkollega med administrativ baggrund, kan være kulturbærer af en hverdag, hvor vi arbejder for at skabe det gode hverdagsliv for vores beboere og et arbejdsmiljø med høj faglighed, tillid, åbenhed og læring. 

Om stedet

Tranbjerg plejehjem er et hyggeligt plejehjem, der består af 3 mindre huse med henholdsvis 26, 26 og 24 beboere, beliggende i skønne omgivelser i Tranbjerg.  Vi har dejlige rammer, som skaber mulighed for mange forskellige aktiviteter for vores beboere, og vi har et rigt aktivitetsprogram, som understøttes af både medarbejdere og frivillige.

Vi lægger stor vægt på, at beboere og pårørende føler sig set, hørt og mødt, så vi sammen kan skabe en meningsfuld hverdag, for livet skal være værd at leve, også når man kommer på plejehjem. Derfor er det også vigtigt for os, at ledelsen er synlig og imødekommende på alle tider af døgnet, så vi kan understøtte medarbejderne i at løse kerneopgaven med høj kvalitet. 

Vi har et stort fokus på psykologisk tryghed, det tværfaglige samarbejde, det gode arbejdsmiljø, samt at højne den faglige kvalitet, så vi derved sikrer, at alle medarbejdere er klædt på til at løse de opgaver, vi møder i hverdagen.

Som viceforstander leder du sammen med forstander og en viceforstanderkollega en medarbejdergruppe, der består af social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker, fysioterapeuter og ergoterapeuter, ernæringsassistenter, husassistenter og sundhedsmedhjælpere. Vi har desuden tilknyttet en plejehjemslæge og samarbejder tæt med kvalitetsudvikler, demenskoordinator, hjerneteamet mv. 

Som vores nye viceforstander vil du få et stort medansvar for både det interne og eksterne samarbejde og du skal blandt andet være med til at drive den faglige ledelse af de sundhedsfaglige indsatser.  Det er derfor også vigtigt, at du kan vise retning og skabe følgeskab for medarbejderne. 

Nærmere om jobbet:

Du vil primært stå for den faglige ledelse, hvor opgaverne er mangfoldige og blandt andet rummer: 

  • Overordnet daglig drift i tæt samarbejde med forstander og viceforstander
  • Systematisk opfølgning og kommunikation på igangværende projekter og tiltag.
  • Driftsmæssigt ansvar for CURA Omsorg og andre it-systemer.
  • Understøtte arbejdet med kvalitetsforbedringer og implementeringen af disse. 
  • UTH sagsbehandling.
  • Audits på dokumentation og medicin.
  • Kompetence afklaring.
  • Forbedringstiltag i samarbejde med forbedringsteamet.
  • Sikre at forløbsmodellen følges samt deltage i samtaler jf. forløbsmodellen.
  • Implementering og forankring af tilgangen omkring Personcentreret Omsorg (vi skal på uddannelse i 2025)

Dine ledelsesopgaver er dynamiske og alsidige, da vi både på Tranbjerg plejehjem, og i vores fælles ledergruppe i distrikt syd, arbejder med distribueret ledelse. Dvs. vi tager ansvar for ledelsesopgaverne på fællesskabets vegne.

Et kig ind i hverdagen som viceforstander for Tranbjerg plejehjem: 

Du møder ind, så du kan hilse på nattevagterne og høre til, hvordan natten har forløbet. Når dagvagterne møder, understøtter du morgenmøderne for at sikre et godt afsæt for dagen. Herefter mødes du med forstander og viceforstander og I drøfter dagens opgaver, fokus og dilemmaer.

Du går en runde i huset for at mærke stemningen, som led i at være tæt på og medskaber af udviklingen af den psykologiske tryghed og trivsel på Tranbjerg Plejehjem. 

Du møder en beboer og I drikker en kop kaffe og sludrer om dagens aktiviteter. 

Sidst på formiddagen deltager du i et triage møde, hvor beboernes tilstand triageres og særlige problemstillinger vedr. beboerne drøftes.

Over middag har du et møde med forbedringsteamet om strategi for implementering af nye tiltag for at højne kvaliteten på Tranbjerg plejehjem.

Du har bagefter en opfølgende samtale med en beboer og dennes familie. Inden dagen slutter, møder du aftenvagterne, og sørger for at deres vagt kommer godt og konstruktivt fra start.

Kandidatens profil

Som viceforstander er du en hjertevarm, selvstændig og empatisk person med et højt fagligt niveau og med ambitioner indenfor ledelse. Du brænder for at gøre en forskel for beboerne, deres familie og venner samt medarbejderne på Tranbjerg plejehjem. 

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har en sundhedsfaglig uddannelse, gerne på bachelorniveau.
  • Vil indgå i et ledelsesteam sammen med forstander og viceforstander – hvor I sammen løfter ledelsesopgaven på tværs af ansvarsområder. 
  • Kan være med til at udvikle den psykologiske tryghed.
  • Er glad, udadvendt og engageret med lyst til at løse hverdagens udfordringer.
  • Har personligt mod og står fast – også i modvind.
  • Har et stort personligt drive, der motiverer og skaber energi i samarbejdsrelationerne.
  • Vil være med til at udvikle praksis og arbejde handlingsanvisende.
  • Har stærke relationelle kompetencer og bruger dem aktivt med både borgere, medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Tager ansvar for at hjælpe medarbejderne på plejehjemmet. Har en tillidsskabende og anerkendende tilgang til opgaver og andre mennesker.
  • Samarbejder, inddrager og er interesseret i at lytte til og opdage andres perspektiver.
  • Er tydelig i din kommunikation.
  • Kan arbejde databaseret og navigere efter disse i tilrettelæggelsen af indsatser.

Ledererfaring og lederuddannelse er at foretrække, men ikke et krav.

Om stillingen

Du referer til forstander for Tranbjerg plejehjem, Lone Sønderholm og bliver sammen med forstander og viceforstander en del af et større ledelsesnetværk af forstandere og viceforstandere i område Syd, som består af 13 plejehjem. Vi mødes til faste ledermøder samt til sparring efter behov.

Du vil også mødes til sparring med de øvrige viceforstandere i område syd.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes tiltrådt 01.01.2025 eller efter aftale.

Lønnen er pt.:

  • Kr.  525.529 årligt, hvis du har en faglig baggrund som ergo- eller fysioterapeut. 
  • Kr.  523.835 årligt, hvis du har en faglige baggrund som sygeplejerske, og 
  • Kr.  522.212 årligt, hvis du har anden faglig baggrund.

 For alle lønninger gælder at de er excl. pension.

  • Lønnen ydes i henhold til forhåndsaftale indgået mellem Sundhed og Omsorg, Dansk Sygeplejeråd-Lederforeningen, Ergoterapeutforeningen, Danske Fysioterapeuter og FOA, samt efter konkret forhandling og aftale med den forhandlings- og aftaleberettigede faglige organisation. 
  • Øvrige løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til én af de 3 kommunale lederoverenskomster indenfor Ældreområdet – enten ”Overenskomst for ledere i kommunernes ældre-, sundheds- og handicapområde, kostproduktion mv.”, ”Overenskomst for ledende ergoterapeuter, fysioterapeuter og jordemødre” eller ”Overenskomst for ledere og mellemledere på ældre- og sundhedsområdet mv.” afhængig af ansøgerens uddannelsesmæssige baggrund. 

Vil du vide mere?

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Forstander Lone Sønderholm tlf. 41872040 mail: loson@aarhus.dk

Ansøgning:

Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

Ansøgningsfristen er den 11.11.24

  1. samtale afholdes den 19. november, 2024.
  2. samtale afholdes den 25. november, 2024.

Mellem 1. og 2. samtale vil du skulle lave en personlighedsprofil. Du vil få tilbagemelding på personlighedsprofilen af en rekrutteringskonsulent fra HR den 20. eller 21. november.

Til 2. samtale vil du ligeledes skulle udarbejde en mindre case-besvarelse.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.

  
Om os:
Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.

 Vores strategi  De fem ledetråde  giver retning til vores arbejde og udfordrer vores adfærd og holdninger – med det simple formål, at vi hver dag bliver en smule bedre til at gøre vores arbejde til gavn for borgerne i Aarhus. Læs mere om vores strategi og forståelsesramme inden første samtale, se  Lederjob (aarhus.dk)

Som ny leder bliver du mødt af et obligatorisk onboardingsprogram, og vi lægger vægt på, at alle vores ledere løbende kompetenceudvikler sig Derfor har vi både in house lederuddannelse, og der er mulighed for at tage lederuddannelsen ”Diplomuddannelse i ledelse” over en årrække.

 Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er en af yllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os, Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.  

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Torvevænget 1-3A, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134321

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet