BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en erfaren leder, der kan bidrage til sund forretningsudvikling via effektiv økonomistyring og øget digitalisering? Vil du stå i spidsen for forandringsprocesser, der kræver langsigtet planlægning af en kompleks økonomi? Og er du klar til at være en del af Toldstyrelsens direktion og bidrage til en samlet strategisk retning for hele styrelsen? Så er du måske vores nye underdirektør for Økonomi og Forretningsudvikling.
Bidrag til sund forretningsudvikling via effektiv økonomistyring og øget digitalisering
Toldstyrelsen er i gang med en spændende forandringsproces med en ny strategisk og organisatorisk retning. En omskiftelig verden stiller nye krav til styrelsen, og det kræver, at vi styrker både vores handels- og kontrolområde og vores stabsfunktioner, der hver dag understøtter styrelsens kerneopgaver.
En del af Toldstyrelsens stabsfunktioner er samlet i afdelingen Økonomi og Forretningsudvikling. Afdelingen består af fire kontorer, der spænder bredt, når det gælder opgaver og faglighed. Kontorerne har ansvaret for økonomistyring, dataudvikling, forretningsudvikling og it-porteføljestyring.
Som underdirektør for Økonomi og Forretningsudvikling får du ansvar for at udvikle og implementere strategiske mål for afdelingen. Vi ønsker at skabe en mere struktureret forretningsudvikling og samle alle investeringer og gevinster i en endnu stærkere økonomistyring. Det vil vi blandt andet gøre ved at skabe en mere sammenhængende kæde i arbejdet i afdelingens kontorer fra Økonomi over Data til Forretningsudvikling samt Porteføljestyring, der er forbindelsesleddet til it-udvikling i vores søsterstyrelse Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Du bliver overordnet ansvarlig for ledelse af fire dygtige og selvstændige kontorchefer og får ansvar for drift og videreudvikling af en afdeling, som skal bidrage til at sikre en effektiv og velfungerende styrelse. Du får til opgave at videreudvikle et stærkt ledelseshold, hvor du sikrer følgeskab og samarbejde på tværs af ledergruppen.
Som underdirektør bliver du en del af Toldstyrelsens direktion, hvis ambition er at skabe en ny og stærk retning for Toldstyrelsen. Du får mulighed for at sætte dit eget aftryk på området og for aktivt at bidrage til den strategiske retning for hele styrelsen. Du bliver en central aktør i den strategiske forretningsudvikling, da du bistår styrelsesdirektøren med indsigt i de økonomiske konsekvenser af forretningsudviklingen. Du får en bred berøringsflade internt i Toldstyrelsen og på tværs af Skatteforvaltningen. Desuden får du et tæt samarbejde med Skatteministeriets departement, Rigsrevisionen, IT-tilsynet og andre revisionsmyndigheder.
Erfaring med statslig økonomistyring og forretningsudvikling
Du har en relevant videregående uddannelse, fx som cand.merc.aud., cand.oecon., cand.polit. eller cand.scient.pol., og du har erfaring med statslig økonomistyring og statslige bevillingssystemer og med finanslovsarbejde fra et departement, et ministerium eller en styrelse. Du har dokumenteret erfaring med langsigtet planlægning af kompleks statslig økonomi. Du har erfaring med ledelse af ledere eller er en dygtig leder med underdirektørpotentiale.
Vi lægger desuden særlig vægt på, at du:
- formår at lede dygtige og selvstændige kontorchefer
- har stor erfaring med at bygge bro mellem økonomi, data, digitalisering og forretningsudvikling
- har erfaring med departements- og ministerbetjening
- kan opbygge relationer på tværs af enheder i Toldstyrelsen og eksternt til samarbejdspartnere
- evner at gå forrest i forandringsprocesser, har gennemslagskraft og kan sikre retning og følgeskab
- kan kommunikere tydeligt og meningsfyldt om rammer og retning, både skriftligt og mundtligt.
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.
Styrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I Økonomi og Forretningsudvikling arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 24. oktober 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte styrelsesdirektør Christian Lützen. Send først en sms til telefon 72 37 77 52 for at aftale tidspunkt.
Første samtalerunde holder vi i Aarhus onsdag den 1. november 2023. Du skal afsætte tid til tests og case, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen. Tilbagemeldingssamtale om test gennemføres virtuelt i uge 45. Anden samtalerunde holder vi i Aarhus fredag den 17. november 2023.
Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.
Tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.
Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden [HEMMELIGT], da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Sikkerhedsvurderingen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af PET.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg. I løbet af 2024 flytter vi til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924127