BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du med din faglighed og et skarpt strategisk blik bidrage til økonomistyringen i Toldstyrelsen? Vil du være med til at sikre, at beslutninger træffes på det bedst mulige grundlag, og motiverer det dig at arbejde i en organisation i udvikling med en vigtig samfundsmæssig opgave? Så er du måske den, vi søger til Økonomi i Toldstyrelsen.
Bliv en central del af Toldstyrelsens økonomistyring og udviklingsprojekter
I Økonomi har vi ansvaret for den overordnede styring af Toldstyrelsens økonomi, hvor en solid økonomiopfølgning og strategisk økonomisk planlægning er i fokus. Ud over de klassiske økonomifunktioner har vi i kontoret et risikoteam og et lokationsteam, der håndterer en række opgaver i forbindelse med informationssikkerhed, beredskab, risikostyring, revisioner og lokationer.
Du bliver en del af vores økonomiteam, som bl.a. arbejder med opgaver inden for:
- økonomistyring af styrelsens budget, udgiftsopfølgninger og udarbejdelse af årsrapport mv.
- politiske og strategiske budgetsager med betydning for Toldstyrelsens økonomi
- sparring om økonomiske spørgsmål med ledere og medarbejdere på tværs af styrelsen
- finanslovsarbejde, herunder finanslovsforslag, tillægsbevillinger og bevillingsafregning
- regnskabsopgaver, herunder fakturahåndtering, periodeafslutninger og overblik over styrelsens anlægsbeholdning
- økonomi i forbindelse med implementering af EU’s toldkodeks, der overordnet skal sikre, at EU-landenes toldprocesser bliver ensartede og digitale
- ad hoc-opgaver, fx analyse og ledelsesinformation.
- fungere som økonomipartner for to af styrelsens afdelinger med opgaver inden for økonomistyring, budgetlægning, budgetmøder og løbende budgetsager
- have ansvar for teamets rolle i styrelsens anlægsøkonomi, herunder indkøb af større anlæg, styring af indkøb og serviceaftaler
- understøtte varetagelsen af styrelsens regnskabsopgaver, bl.a. regnskabsinstrukser, regnskabsgodkendelser og kvartals- og årsrapporter.
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse, fx cand.oecon., cand.polit., cand.merc. eller cand.scient.pol., gerne med kendskab til offentlig forvaltning fra erhvervserfaring eller studie. Du kan have et par års erfaring med økonomistyring eller være nyuddannet. Det vigtigste er, at du er klar til at lære og sætte dig ind i nye arbejdsområder.
Desuden er det vigtigt, at du:
- er struktureret og har en stærk talforståelse
- går nysgerrigt og analytisk til dine opgaver og på den måde opnår tydelige resultater, der sikrer løbende forbedringer
- tager ansvar for opgaveløsningen og processen og undrer dig undervejs
- kan formidle klart, både skriftligt og mundtligt, til andre faggrupper end din egen – også når sagen er kompleks
- er imødekommende og god til at samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere.
Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
I Økonomi er vi en blanding af generalister og specialister med mange stærke fagligheder. Vi arbejder sammen i faglige teams, hvor vi løser tværgående opgaver i fællesskab og gør hinanden gode. Vi har en hverdag med plads til grin, samarbejde og åbenhed, og vi hjælper hinanden med stort og småt på tværs af teams. Du kan forvente en stejl læringskurve i et kontor med mange centrale og spændende opgaver.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 11. september 2023 kl. 12.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mia Andersen på telefon 72 37 72 98 eller teamkoordinator David Ulrichsen på telefon 72 37 80 33.
Vi forventer at holde samtaler fredag den 15. september 2023.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej 1 , 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171698&DepartmentId=9411&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895989