BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du bidrage til at understøtte en vigtig samfundsopgave? Har du erfaring med projektledelse, og kan du bevare overblikket og skabe fremdrift? Vil du være med til at lede og koordinere vores interne processer vedrørende revisionsopfølgning og risikostyring? Så er du måske den projektleder, vi søger til Økonomi i Toldstyrelsen.
Vær med til at sikre koordinering og fremdrift i centrale opgaver
I Økonomi har vi – ud over de klassiske økonomifunktioner og et lokationsteam – et risikoteam, der håndterer en række opgaver i forbindelse med risikostyring, revisioner, informationssikkerhed og beredskab.
Du bliver en del af risikoteamet, som består af en teamkoordinator og to medarbejdere. I teamet har vi det overordnede ansvar for at lede og koordinere interne processer vedrørende revisionsopfølgning, risikostyring, intern kvalitetssikring, informationssikkerhed og beredskab. Vi har en central rolle med hensyn til koordination og fremdrift på tværs af Toldstyrelsen med en stor berøringsflade i organisationen.
Som projektleder i risikoteamet vil dine primære opgaver være at lede opfølgningen på revisionsrapporter fra den interne revision i regi af Skatteministeriet, Rigsrevisionen og EU-Kommissionen, herunder at sikre fremdrift, kvalitetssikring af handleplaner og statusrapportering til direktionen.
Derudover vil dine arbejdsopgaver omfatte at:
- indhente faglige bidrag fra resten af Toldstyrelsen og sikre sammenhæng og kvalitet på tværs af både styrelse og opgaver
- udarbejde skriftligt materiale til Toldstyrelsens direktion og Skatteministeriets departement
- koordinere revisionsbesøg fra Skatteministeriets interne revision, Rigsrevisionen, EU-Kommissionen og Den Europæiske Revisionsret
Du får en bred kontaktflade både internt i Toldstyrelsen og med øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern, da vi til tider koordinerer sager på tværs af hele Skatteforvaltningen.
Kvalitetsbevidst med gode formidlingsevner og flair for tværfagligt samarbejde
Vi forventer, at du har en relevant uddannelse på kandidatniveau. Det er en fordel, hvis du har erfaring med projektledelse eller lignende, og kendskab til processer i en offentlig organisation er også et plus. Det vigtigste er dog, at du kan bevare overblikket, ikke er bange for at sætte dig for bordenden og kan skabe fremdrift.
Du vil møde mange kolleger med en anden faglighed end din, og derfor stiller vi store krav til dine formidlingsevner, da du skal kunne omsætte fagligt tungt stof til konkret og forståelig sagsfremstilling.
Derudover forventer vi, at du:
- kan stå i spidsen for tværfaglige arbejdsgrupper
- har fokus på høj kvalitet og dermed øje for detaljen
- tør stille spørgsmål og udfordre dine kolleger
- er imødekommende og kan danne relationer til mange typer af samarbejdspartnere
- har gode engelskkundskaber både mundtligt og skriftligt, da du jævnligt skal samarbejde med EU-Kommissionen og Den Europæiske Revisionsret.
Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
I Økonomi er vi en blanding af generalister og specialister med mange stærke fagligheder. Vi arbejder sammen i faglige teams, hvor vi løser tværgående opgaver i fællesskab og gør hinanden gode. Vi har en hverdag med plads til grin, samarbejde og åbenhed, og vi hjælper hinanden med stort og småt på tværs af teams.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 11. september 2023 kl. 12.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mia Andersen på telefon 72 37 72 98 eller teamkoordinator Karen Bendix Holm på telefon 72 37 25 91.
Vi forventer at holde samtaler torsdag den 14. september 2023. I rekrutteringsprocessen kan der indgå en person- og logikanalyse og en case. En eventuel anden samtalerunde vil foregå onsdag den 20. september 2023.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej 1 , 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171697&DepartmentId=9411&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896048