BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for internationalt samarbejde, og motiverer det dig at bygge bro mellem strategiske interesser og komplicerede faglige problemstillinger? Har du flair for det politiske arbejde og en skarp pen, og vil du være med at udvikle og varetage Toldstyrelsens internationale interessevaretagelse og rådgive direktionen om internationale forhold på toldområdet? Så læs med her.
Internationale opgaver på strategisk niveau
I kontoret Internationale Forhold har vi ansvaret for at udvikle og udmønte Toldstyrelsens internationale interessevaretagelse og for at rådgive og sparre med direktionen vedrørende EU og internationale policy-relaterede forhold på toldområdet. I det daglige arbejder vi tæt sammen med en række andre kontorer i Toldstyrelsen samt i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Vi koordinerer desuden vores arbejde tæt med Skatteministeriets departement.
Sammen med dine kolleger får du til opgave at:
- koordinere internationale opgaver på Toldstyrelsens område, herunder konsekvensvurderinger i forbindelse med lov- og initiativforslag
- være bindeled mellem Toldstyrelsen og Skatteministeriets departement i internationale spørgsmål
- udarbejde skriftlige produkter til den danske EU-beslutningsprocedure
- deltage i EU-møder og bidrage til dansk interessevaretagelse og indflydelse på toldområdet
- optimere processer og arbejdsgange for samarbejde internt samt mellem Toldstyrelsen og Skatteministeriets departement og andre styrelser, særligt Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
- besvare bestillinger fra Skatteministeriets departement og direktionen samt rådgive direktionen om internationale forhold.
Du skal forvente nogen rejseaktivitet, primært til Bruxelles.
Politisk tæft og fokus på relationer
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsfaglig uddannelsesbaggrund inden for statskundskab, europæiske studier, økonomi, jura eller lignende. Vi forventer, at du har erfaring med EU-arbejde eller andet internationalt samarbejde og kendskab til dansk interessevaretagelse, EU-beslutningsprocedurer og danske politiske processer. Har du erfaring med direktions- eller departementsbetjening, er det en fordel.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- er god til at formidle fagligt stof kort og præcist
- har politisk tæft og interesse for internationale forhold
- trives i en travl og dynamisk hverdag, hvor mange deadlines kræver stort overblik
- kan balancere faglige og politiske hensyn
- tager ansvar og følger opgaverne til dørs
- har gode mundtlige og skriftlige engelskkundskaber.
Hverdagen i kontoret er omskiftelig, og det er afgørende, at du er fleksibel, arbejder struktureret og kan levere høj kvalitet på trods af korte deadlines. Samtidig er det af stor betydning, at du har lyst til at yde god service og videndele på tværs af organisationen.
Det er vigtigt, at du er motiveret for at uddanne dig på vores interne Toldakademi. Undervisningen foregår enten på fysiske kurser eller som e-læring. Du deltager også i sidemandsoplæring i din egen enhed, hvor refleksion over teori og praksis er en del af din uddannelse.
Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I Internationale Forhold arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
I kontoret har vi en uformel omgangstone, og vi tror på, at vores fælles ambitioner bedst opnås i et positivt miljø. Vi har en hverdag med plads til gode grin, samarbejde og åbenhed, og vi hjælper hinanden med stort og småt.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis samt eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 25. oktober 2023.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte souschef Cagdas Citirikkaya på telefon 72 37 99 15, på hverdage kl. 9-14.
Første samtalerunde holder vi tirsdag den 31. oktober og onsdag den 1. november 2023. I rekrutteringsprocessen kan der indgå en personanalyse og case samt en anden samtale tirsdag den 14. november 2023.
Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er indtil videre Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg J, men flytter i løbet af 2024 til Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921710