BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at nedbringe hjemløshed ved at sikre, at borgere med ophold på forsorgshjem hurtigst muligt kommer i egen bolig?
Om jobbet
Det er vigtigt, at du har lyst til at gøre en forskel for en særlig målgruppe med både svære og mangeartede udfordringer. Vores kerneydelse er at afhjælpe eksisterende samt forebygge fornyet hjemløshed for socialt udsatte voksne. Vi arbejder efter servicelovens § 110 med fleksible §107 pladser og har fokus på at klarlægge årsager til hjemløsheden, afdække udviklingsmuligheder samt vurdere evt. fremtidige støttebehov. Parallelt udarbejder vi sammen med borgeren en plan for borgerens ophold for at komme i egen bolig.
Hvad får du?
Vores grundværdi er, at borgerne hurtigst muligt skal ud i en bæredygtig bolig, hvor de får den rette hjælp til at komme sig og mestre eget liv. Ophold på et § 110 tilbud er midlertidigt og skal være så kortvarigt som muligt. Det støtter vi op om ved at beskrive borgernes ressourcer og støttebehov, så de kan komme i bolig med den rette støtte. Vi er observerende og afventende og tager ikke ansvaret fra borgerne, men vi støtter dem til at benytte de ressourcer, de har.
Du ansættes i Forsorg Syd, som er en del af Center for Forsorg. Afdelingen varetager 16 § 110 med fleksible § 107 forsorgspladser. Afdelingen består af 12 tværfagligt sammensatte medarbejdere - socialrådgivere, ergoterapeuter, pædagoger, social- og sundhedsassistenter samt fast pædagogstuderende. Vi arbejder på tværs af faggrænser med fokus på at fastholde specifikke monofaglige kompetencer i det daglige arbejde. Afdelingen er præget af en spændende og afvekslende hverdag med en dygtig og engageret personalegruppe.
Der er stort fokus på hjemløse og socialt udsatte borgere både lokalt og nationalt, og vi er i gang med at omsætte en omfattende reform på området. Du skal derfor have lyst til at være en del af denne udviklingsproces.
Hvad skal du lave?
Dine primære opgaver vil bestå af at:
- tage aktiv del i kontaktpersonsarbejdet omkring den hjemløse borgers vej ud i en permanent bolig i samarbejde med borgeren, centrets medarbejdere og en række samarbejdspartnere
- opnå viden og indsigt i de ressourcer og støttebehov den enkelte borger har, og hvordan det påvirker en fremtidig boligplacering. Dine primære redskaber er observationer og samtaler, som du skal omsætte til en skriftlig vurdering af ressourcer og støttebehov i en fremtidig bolig. Der er løbende udskiftning i borgergruppen, og du skal derfor opstarte nye forløb jævnligt.
- hjælpe borgerne til at opnå kommende bolig, og alt hvad dertil hører
- håndtere daglige ad hoc-opgaver, som relaterer sig til målgruppens adfærd. Du har derfor fokus på adfærdshåndtering, så borgerne støttes i at bevare deres ophold og komme videre
- løse både fagspecifikke opgaver og generelle opgaver i en varieret dagligdag.
- byde ind med pædagogiske strategier til målgruppen og deltage i processen omkring implementeringen af LA2 metode i forhold til § 107 fleksible pladser.
Din mødetid
Skiftende arbejdstider – dag og aften samt hver 4. weekend. Alle vagter er indenfor tidsrummet kl. 7 – 23. Ring gerne og hør nærmere.
Din profil
Vi søger en kollega, der er uddannet pædagog, som
- har kendskab til eller lyst til at arbejde med borgere med komplekse problemstillinger og erfaring i at sikre den røde tråd i indsatsen ved brug af bl.a. handleplaner.
- har flair for skriftligt arbejde og ser det som et værdifuldt element i sin faglige praksis.
- er vedholdende og fokuseret i sit arbejde uanset udfordringer.
- motiveres af at skabe resultater, arbejde selvstændigt inden for de givne rammer med blik for kvalitet i opgaveløsningen og prioritere de vigtigste opgaver først.
- har gode planlægningsevner, da flair for struktur er nødvendig for at skabe resultater.
- er bevidst om sit ansvarsområde, og samtidig sikrer en sammenhængende indsats for borgeren i samarbejde med kolleger og andre myndigheder.
- kan begå sig i et miljø, hvor konfliktsituationer opstår, og dine konfliktnedtrappende evner er afgørende.
- er en holdspiller, som deltager i faglige drøftelser med fokus på sag og sparring med en grundlæggende overbevisning om, at vi løfter bedst i flok.
Derfor skal du vælge os
I Forsorg Syd får du et alsidigt job, hvor ingen dage er ens, og hvor der er plads til sparring, supervision og faglig udvikling. Vi har stort fokus på et sundt, trygt og sikkert arbejdsmiljø, hvor du selv er med til at sætte dagsordenen.
Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger kan afdelingsleder Hanne P. R. Nielsen kontaktes fra den 22. juli 2024 på tlf. 4185 8999. Du er også velkommen til at læse mere om Center for Forsorg og Forsorgshjemmet Østervang på Aarhus.dk.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. Vi har en attraktiv pensionsordning.
Ansøgningsfrist: 15. august 2024 kl. 12.00
Ansættelsessamtaler: 20. august 2024 på Forsorgshjemmet Østervang
Tiltrædelse: 1. oktober 2024 eller snarest
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Når du modtager en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Om os
Center for Forsorg håndterer hjemløshed på kort og langt sigt. Center for Forsorg råder over 196 pladser fordelt på en r forsorgshjem samt boliger med bostøtte i eget hjem til borgere med betydelige udfordringer i livet som social udsathed, forskellig former for afhængighed, helbredsproblemer m.v. Vores arbejde knytter sig til værdier og metoder ift. borgerens involvering og udvikling. Vores vision er, at vi vil nedbringe antallet af hjemløse, og vi arbejder målrettet mod en varig boligsituation ofte med relevant støtte til mestring af eget liv.
Rammen for Center for Forsorgs tilbud er Servicelovens §§ 110, 107 og 85.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
15-08-2024 12:00
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (32-32 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Trankær Mosevej 25, 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6080930