Kontorchef til Internationale Forhold i Toldstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du begå dig sikkert i en statslig organisation med mange interessenter og vigtige internationale relationer? Kan du sikre god rådgivning og relevant ledelsesinformation, så beslutninger bliver truffet på et solidt grundlag? Og er du en dygtig personaleleder, der formår at udstikke retning og bringe medarbejdernes fagligheder i spil? Så er det måske dig, vi søger.

Bidrag til det internationale arbejde i central funktion
Kontoret Internationale Forhold understøtter Toldstyrelsens direktion og styrelsens internationale samarbejde, særligt med EU. Kontorets kerneopgaver er at varetage det lovforberedende arbejde i EU-fora og at sørge for en proaktiv og vedvarende dialog om centrale temaer mellem Toldstyrelsen og toldmyndigheder i andre EU-lande.

Opgaverne omfatter bl.a. at:

  • deltage i det lovforberedende arbejde i EU’s komitéer, ekspertgrupper og projektgrupper i samarbejde med fagpersoner i styrelsen
  • deltage i møder og repræsentere Toldstyrelsen i EU’s lovgivende komitéer og arbejdsgrupper
  • koordinere styrelsens internationale opgaver i EU, WCO, OECD osv.
  • forhandle og koordinere danske interesser i relation til EU-toldlovgivning og anden regelfastsættelse i EU-fora og andre internationale fora
  • udvikle og eksekvere Toldstyrelsens internationale strategi, herunder at sikre overblik over og prioritere styrelsens deltagelse i EU-fora og andre internationale fora
  • varetage ansvaret for mandatafklaring og sekretariatsbetjening ved koordinering med Skatteministeriets departement, herunder at afholde koordineringsmøder.
Som kontorchef for Internationale Forhold understøtter du Toldstyrelsens direktion ved at:

  • udarbejde mandat- og positionspapirer
  • deltage i internationale mødefora og udarbejde kommenterede dagsordener
  • koordinere indhold og bidrag til EU-mødefora
  • styre interne processer i relation til internationale forhold
  • samarbejde med toldmyndigheder i andre lande
  • rådgive og sparre med direktionen om EU-relaterede og internationale policy-relaterede forhold på toldområdet
  • koordinere Toldstyrelsens internationale lovrelaterede opgaver
  • være tovholder på Toldstyrelsens internationale strategi.
Med reference til underdirektøren for Jura og Eksterne Relationer bliver du en del af Toldstyrelsens ledergruppe, som vil bestå af 36 ledere, og du indgår også i chefgruppen under Jura og Eksterne Relationer, der består af fem personaleledere.

Du får en selvstændig stilling, hvor du kan sætte en ny retning for ledelse og får rig mulighed for selv at præge dit arbejdsliv.

Tydelig leder med stærk faglighed og fokus på kvalitet
Du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.scient.pol., cand.jur. eller cand.polit. og erfaring med ledelse af specialister eller solid erfaring fra en lignende stilling, hvor du har understøttet din praktiske erfaring med teori, så du kan rådgive og sparre strategisk med en direktion. Måske har du opnået din erfaring gennem en international stilling i en styrelse, et departement eller en større privat organisation.

Det er en klar fordel, hvis du har kendskab til statslige EU-forhold. Vi ser også gerne, at du har erfaring med at referere til et departement, en koncernledelse eller et hovedkontor, så du ved, hvordan du rådgiver ledelsen på en pålidelig og forståelig måde.

Det er afgørende, at du:

  • kan bevare det strategiske overblik, så du formår at handle målrettet og rettidigt og udnytte ressourcerne effektivt
  • er analytisk stærk og har procesforståelse, samtidig med at du er tålmodig i arbejdet med internationale aktører
  • er løsningsorienteret og kan sparre fagligt om de udfordringer, som medarbejdere, ledere og direktion møder
  • har gennemslagskraft, sætter retning og samtidig forstår, hvornår det er vigtigt at lede opad og at inddrage din leder i beslutninger
  • forstår værdien af det tværgående samarbejde både i Toldstyrelsen, i Skatteforvaltningen og med departementet og bevæger dig hjemmevant på forskellige ledelsesniveauer
  • har internationalt udsyn og en god forståelse af, hvordan en fagstyrelse agerer i et politisk landskab i samarbejde med departement og EU-Kommission.
Det er væsentligt, at du kan lede forskellige fagligheder, motivere dine medarbejdere og sikre, at de spiller hinanden gode og kan balancere mellem frihed og ansvar. Du følger løbende op på, at I alle er på vej i den rigtige retning.

Endelig skal du kunne formidle strategier, politikker og mål, så medarbejderne ikke er i tvivl om retningen og forventningerne til dem.

Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Styrelsen har ca. 950 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I afdelingen Jura og Eksterne Relationer arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I Internationale Forhold arbejder vi på et højt fagligt niveau. Vi er et ungt team med en uformel omgangstone, og vi tror på, at vi bedst opnår vores fælles ambitioner i et positivt miljø. Vi har en hverdag med plads til gode grin, samarbejde og åbenhed og hjælper hinanden med stort og småt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 28. november 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte konstitueret underdirektør Sina Petersen på telefon 72 37 08 79.

Vi forventer at holde første samtalerunde uge 48. Anden samtalerunde forventer vi at holde i uge 50. Der vil indgå en personprofilanalyse, en logisk test og evt. en case i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden [HEMMELIGT], da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse 1. februar 2024 eller efter aftale.

Arbejdsstedet er indtil videre Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg. I løbet af 2024 flytter vi til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5938833

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet