Kontorchef til Forretningsudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for et kontor, der udvikler, optimerer og vedligeholder Toldstyrelsens driftsprocesser? Kan du se processer i den store sammenhæng, og kan du dokumentere tydelige resultater inden for driftsoptimering, digitalisering og forretningsudvikling? Er du samtidig en dygtig leder, der formår at udstikke retning og bringe medarbejdernes faglighed i spil? Så er du måske vores nye kontorchef.

Bidrag til udvikling og vedligeholdelse af Toldstyrelsens driftsprocesser
Som led i en større omorganisering vil det nyoprettede kontor Forretningsudvikling indgå som en del af afdelingen Økonomi og Forretningsudvikling. Kontoret har til opgave at monitorere, udvikle og vedligeholde driftsprocesser og samtidig varetage forretningsopgaver og tværgående styring for de fagsystemer, som Toldstyrelsen anvender. Det betyder, at kontoret får en central funktion med hensyn til fælles leverancestyring af processer og systemer og har ekspertise inden for metoder, standarder og koordinering af systemanvendelsen.

Kontoret samler 37 specialiserede medarbejdere og vil have en bred kontaktflade internt i styrelsen og indgå i et tæt samarbejde med fagligt stærke enheder om opgaveløsning og driftsoptimering. Samtidig vil kontoret samarbejde tæt med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), som er ansvarlig for it- og dataunderstøttelsen i hele Skatteforvaltningen. Kontoret har den primære kontakt til systemejerne i UFST om driftsprocesser og fagsystemer, og som kontorchef vil du derfor samarbejde bredt på tværs af både styrelsen og hele Skatteministeriets koncern.

Ledelsesopgaven i kontoret er fordelt mellem to ledere, og I vil derfor indgå i tæt samarbejde om fag- og personaleledelsen.

Erfaring med driftsoptimering og forretningsudvikling
Du har en stærk faglig viden om driftsoptimering, udvikling og effektivisering af processer og kan dokumentere tydelige resultater inden for forretningsudvikling. Derudover har du erfaring med ledelse af specialister. Du kan have opnået din erfaring fra en lignende stilling i det offentlige eller i konsulentbranchen.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • har en solid it-forståelse og blik for øget digitalisering
  • er analytisk og strategisk stærk
  • kan se på tværs og kortlægge, hvilke processer der fungerer, og hvilke der ikke gør
  • kan se potentialet i de eksisterende systemer og udviklingen af dem
  • har en god forretningsforståelse og kan sætte dig ind i forretningsområdernes behov og dagligdag for på den måde at kunne optimere driftsprocesserne
  • kan skabe tillidsfulde relationer.
Som personaleleder skaber du resultater gennem dialog og tillid og med respekt for fagligheden, og du medvirker til, at medarbejderne arbejder selvstændigt og er dygtige til at formidle og videndele.

Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Styrelsen har ca. 950 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I afdelingen Økonomi og Forretningsudvikling arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV, eksamensbevis og evt. yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 30. november 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte konstitueret underdirektør Sina Petersen på telefon 72 37 08 79 på hverdage kl. 08-09.

Vi forventer at holde første samtalerunde i uge 49. Anden samtalerunde forventer vi at holde i uge 50. Der vil indgå en personprofilanalyse, en logisk test og evt. en case i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse 1. februar 2024 eller efter aftale.

Arbejdsstedet er indtil videre Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg. I løbet af 2024 flytter vi til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939852

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet