"Få meningsfuldt arbejde med voksne med udviklingshæmning hos Bocenter Tranbjerg"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du nærværende i dit relations arbejde? Har du erfaring med vores målgruppe af voksne med udviklingshæmning? Er du anerkendende i din kommunikation med andre? Og er du optaget af hvordan det tværfaglige samarbejde, kan skabe værdi for borgerne? Så er det måske dig vi søger til hus 2 på Bocenter Tranbjerg, hvor vi kan tilbyde dig stærke faglige fællesskaber. og en hverdag med masser af mening.

Om jobbet

Vi søger en uddannet pædagog eller en dygtig og erfaren medarbejder med anden relevant faglig baggrund til hus 2 på Bocenter Tranbjerg. 

Den primære arbejdsopgave består i at skabe en struktureret og genkendelig hverdag, hvor borgeren lever et trygt og godt liv. I dagtimerne, mandag til fredag, benytter borgerne sig af et beskæftigelsestilbud. Om aftenen og i weekenden er de oftest hjemme på bocenteret. Vi arbejder i borgernes hjem og det kræver en klar bevidsthed om det etiske ansvar det giver. Pårørendesamarbejde er derudover en stor og vigtig del af den daglige praksis.

Du vil indgå i et tværfagligt team i huset men du bliver samtidig en del af medarbejderflokken på tværs af Bocenter Tranbjerg, hvor vi har fælles faglig udvikling og faglig sparring.  

Om Bocenter Tranbjerg

Bocenter Tranbjerg er et døgndækkende tilbud målrettet voksne med udviklingshæmning hvoraf nogle har andre fysiske og psykiske funktionsnedsættelser også. Vi består af 4 huse og et aktivitetstilbud, som ledes af to afdelingsledere. Den ledige stilling er i hus 2. Hus 2 er et botilbud for 6 voksne udviklingshæmmede efter servicelovens §108. Målgruppen er borgere i alderen 24-65 år med en udviklingsalder fra ca. 3 måneder til 4 år. De har alle behov for støtte og grundet deres fysiske funktionsniveau er plejeopgaver i form af hjælp til hygiejne, spisning osv. en stor del af kerneopgaven. Det er et hus med mange smil, stjernestunder og livsglæde.

Udgangspunktet for arbejdet er vores engagement for og viden om den enkelte borger med afsæt i dennes ressourcer og udfordringer.

Vi prioriterer og giver plads til den fortsatte udvikling af faglig praksisviden, såsom det professionelle skøn, pædagogiske aktiviteter, relationsarbejde, mentalisering, afkodning og tolkning, etik, forventnings- og kravtilpasning, motivation og autenticitet. Denne viden suppleres med træning og udbredelse af faglige metoder. Konkret arbejder vi med KRAP.

Vi forventer af vores uddannede personale at man ikke kun leverer på sin egen faglighed i helt snæver forstand. Vi forventer at man kan koordinere arbejdet og hverdagen, sørge for at afstemme indsatser og sikre helhedstænkning, videndeling, feedback, og alt det andet man kan samle i begrebet samarbejde – for at kunne sætte borgerne i centrum. 

Din profil:  

Vi søger dig som

  • er uddannet pædagog eller har relevant faglig uddannelse koblet med erfaring med målgruppen
  • er loyal, engageret og ansvarlig i din professionelle tilgang
  • arbejder, anerkendende og relations orienteret
  • er tydelig i sprog og handling
  • kan tage lederskab på opgaveløsningen, herunder tage ansvar for at udarbejde den skriftlige dokumentation
  • kan tilrettelægge arbejdet på baggrund af borgerens funktionsniveau og som kan fastholde fokus på udviklingsområderne
  • medvirker til et godt arbejdsmiljø

Det er et krav for at kunne løse opgaverne i jobbet, at du kan tale, forstå, læse og skrive dansk. Det er derudover et krav at du har kørekort til almindelig bil.
 

Vi kan tilbyde

  • Grundig oplæring
  • Du får engagerede, faglig velfunderede og reflekterende kollegaer, samt ledelse
  • Du bliver en del af en personalegruppe med tætte relationer og højt til loftet
  • Vi har fokus på det gode arbejdsmiljø
  • Borgerrettet supervision
  • Du får en høj grad af selvstændighed, kompetence og ansvar i arbejdet
  • Kolleger som værdsætter humor og et godt grin
  • Du kommer til at arbejde med en udfordrende og spændende målgruppe, hvor din indsats er med til at gøre en forskel
  • Du får ordnede løn-og ansættelsesforhold

Arbejdstid

Ugentligt timetal: 30 timer

Arbejdstiden er fordelt med dag-, aften- og weekendarbejde hver 2. weekend, hele året rundt.  

Arbejdstiderne er dagvagter kl. 07.00 - 12.00 og kl. 7.00 - 15.00, og aftenvagter kl. 14.45 - 21.00 og kl. 14.45 - 23.15, fredag kl. 13.45 - 23.15.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Tiltrædelse: hurtigst muligt eller pr. 1.oktober
  
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Marianne Bomholt på telefon 21179892 .

Ansøgning
I din ansøgning vil vi gerne kunne læse, at du har forholdt dig til vores fælles faglige fundament, som du kan se link til i afsnittet "om os"

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  23-08-2024

Vi ved der er fart på, på jobmarkedet så vi læser ansøgningerne og indkalder kandidater til samtaler løbende.
 
Om os
Bocenter Tranbjerg er en del af del af Center for Bosteder til Voksne. Vi er organiseret i driftsområdet Voksne, Job og Handicap i Magistratsafdelingen for Sociale forhold og Beskæftigelse i Aarhus kommune. Vi tilbyder døgntilbud, dagtilbud og aflastningspladser til voksne borgere med udviklingshæmning. Vi arbejder ud fra en grundlæggende anerkendende tilgang med fokus på borgerens ressourcer og potentiale. På tværs af Voksne, Job og Handicap støtter vi borgerne i at mestre livet med udgangspunkt i egne drømme og ønsker og vægter, at alle i Voksne, Job og Handicap arbejder i samme retning. 

Vi arbejder ambitiøst med faglig og organisatorisk udvikling i tråd med driftsområdets faglige strategi, Fælles Fagligt Fundament, som du kan se ved at følge linket her. Vi har hele tiden blik for, hvordan vi kan forbedre vores indsats både i forhold til borgerne, de pårørende og de understøttende funktioner.

Du bliver en del af et center med et stort fokus på arbejdsmiljø, og hvor vi vægter godt samarbejde som forudsætning for den bedste løsning af kerneopgaven.

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

23-08-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Trankærgårdsvej, 118, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6095263

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet