Erfaren projektleder med analytisk sans, stærk talforståelse og kendskab til økonomistyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du med dit strategiske overblik, din solide faglighed og din stærke analytiske sans bidrage til at styrke økonomistyringen i Toldstyrelsen? Vil du være med til at sikre, at beslutninger træffes på det bedst mulige grundlag, og motiverer det dig at arbejde med en vigtig samfundsmæssig opgave i en organisation i udvikling? Så er du måske den, vi søger.

Bliv en central del af Toldstyrelsens økonomistyring og udviklingsprojekter
I Økonomi har vi ansvaret for den overordnede styring af Toldstyrelsens økonomi, hvor solid økonomiopfølgning og strategisk planlægning er centrale opgaver. Ud over de klassiske økonomifunktioner håndterer vi en række opgaver inden for bl.a. risikostyring og lokationer. Desuden varetager vi ledelsen af strategiske udviklingsprojekter, særligt inden for driftsstyring og aktivitets- og ressourcestyring.

Du bliver en del af vores økonomiteam, som bl.a. arbejder med:

  • politiske og strategiske budgetsager med betydning for Toldstyrelsens økonomi
  • økonomistyring af styrelsens budget, udgiftsopfølgninger og udarbejdelse af årsrapport mv. samt finanslovsarbejde
  • strategisk styring og planlægning i forbindelse med forretningsstrategi og mål- og resultatplaner
  • økonomi- og ressourcestyring i forbindelse med implementering af EU’s toldkodeks, der overordnet skal sikre, at EU-landenes toldprocesser bliver ensartede og digitale
  • udvikling af langsigtede økonomistyringsmodeller og løbende analyser
  • sparring om økonomiske spørgsmål med ledere og medarbejdere på tværs af styrelsen
  • regnskabsopgaver, herunder fakturahåndtering, periodeafslutninger og overblik over styrelsens anlægsbeholdning og investeringer
  • ad hoc-opgaver, fx departementsbetjening og ledelsesinformation.
Dine primære opgaver vil være at:

  • udarbejde grundlag for og implementere bedre økonomi- og aktivitetsstyring, fx med hensyn til strategisk ressourceanvendelse, produktivitet, gevinster mv.
  • lede større strategiske udviklingsprojekter med relevans for hele Toldstyrelsen
  • understøtte varetagelsen af styrelsens løbende økonomistyring og drift i forbindelse med budgetsager og budgetlægning.
Analytisk tilgang, stærk økonomifaglighed og gode samarbejdsevner
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående samfundsvidenskabelig uddannelse, fx som cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon., cand.merc. eller lignende. Du har nogle års erfaring med økonomistyring, analyse og projektledelse, gerne fra et departement eller en styrelse.

Desuden er det vigtigt, at du:

  • kan sætte dig ind i nye og komplekse arbejdsområder og lede og drive større tværgående projekter med stor bevågenhed
  • har en stærk talforståelse og god politisk indsigt
  • er analytisk i din opgavetilgang, formår at se løsninger og kan stille skarpt på mål og gevinster
  • tager ansvar for opgaveløsningen, undrer dig undervejs og opnår tydelige resultater, der sikrer løbende forbedringer
  • kan skrive skarpe, præcise beslutningsoplæg og formidle – også mundtligt – til andre faggrupper end din egen, også når sagen er kompleks
  • er imødekommende og god til at samarbejde med både interne og eksterne parter.
Du vil indgå i et team med andre stærke analytiske og økonomifaglige kompetencer og kan forvente en stejl og udviklende læringskurve i et kontor med mange centrale og spændende opgaver. Som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning.

Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I Økonomi er vi 14 medarbejdere, der udgør en blanding af generalister og specialister med mange stærke fagligheder. Vi arbejder sammen i faglige teams, hvor vi løser tværgående opgaver i fællesskab og gør hinanden gode. Vi har en hverdag med plads til grin, samarbejde og åbenhed, og vi hjælper hinanden med stort og småt på tværs af teams, erfaring og faglighed.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning, CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 8. januar 2024 kl. 12.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mia Andersen på telefon 72 37 72 98 eller teamkoordinator Jakob Hune Gjørup på telefon 72 37 31 61.

Vi forventer at holde første samtalerunde torsdag den 11. januar 2024 og anden samtalerunde torsdag den 18. januar 2024. Der vil indgå en case og personanalyse i forbindelse med anden samtalerunde.

Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er indtil videre Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J. I løbet af 2024 flytter vi til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959108

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet