Erfaren personaleleder til specialistenhed i Toldstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med ledelse og mod på at oparbejde en stærk toldfaglighed? Kan du sætte retning og understøtte dine medarbejdere, så de trives og præsterer? Og vil du være en del af en styrelse i udvikling og sætte dit præg på retningen? Så er du måske vores nye funktionsleder.

Smidig handel og effektiv toldkontrol
I Toldstyrelsen bliver du en del af en spændende forandringsproces med en ny strategisk og organisatorisk retning. En omskiftelig verden stiller løbende nye krav til os, og det kræver, at vi styrker både erhvervs- og kontrolområdet og vores stabsfunktioner.

I forbindelse med ny organisering fra 1. januar 2024 samler vi opgaver vedrørende toldbevillinger og tilsyn med bevillingerne i én enhed. Enhedens opgave bliver at udstede bevillinger, der giver virksomhederne de bedst mulige betingelser for smidig handel inden for toldlovgivningen ved fx at lette toldbehandlingen. Derudover har enheden til opgave at administrere og føre tilsyn med toldbevillinger og tilladelser.

Vi forventer, at denne nye enhed kommer til at bestå af ca. 70 medarbejdere. I enheden er der, ud over fagligt stærke medarbejdere, flere souschefer, som refererer til dig, og som i samarbejde med dig varetager de daglige personale- og ledelsesmæssige opgaver.

Dit aftryk på vores retning
Med udgangspunkt i det koncernfælles ledelsesgrundlag får du det overordnede ansvar for enhedens drift og ledelse ved at understøtte og tage ansvar for den strategiske udvikling inden for dit ansvarsområde. Strategier, politikker og mål formidler du til dine medarbejdere, så der ikke er tvivl om retning og forventninger.

Du får en selvstændig stilling med:

  • mulighed for at være med til at sætte en ny retning for ledelse i Toldstyrelsen
  • udfordrende opgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling
  • sparring med engagerede lederkolleger og medarbejdere med et højt fagligt niveau.
Dine medarbejdere er placeret i både Aarhus og Køge, og du indgår i en helt ny ledergruppe, som er i gang med at konsolidere sig i forhold til en ny organisation og strategi. Du vil referere til Toldstyrelsens underdirektør for Erhverv.

Ledelseserfaring med fokus på drift
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og flere års erfaring med ledelse af specialiserede medarbejdere, hvor driftsledelse har været centralt. Indsigt i toldområdet eller arbejdet med bevillinger er en stor fordel, men ikke et krav, hvis bare du har en god forståelse af Toldstyrelsens opgaver og ikke mindst myndighedsopgaven.

Du har øje for forbedringspotentiale, så du løbende bidrager til at højne kvaliteten og skaber effektive sagsgange. Måske har du allerede vist, at du kan sikre både solid drift og smidige processer, og at du kan opnå resultater gennem drifts- og tavlestyring.

Du kan kommunikere både diplomatisk, empatisk og tydeligt afhængigt af budskab og formål. Du får en stor berøringsflade, og uanset om du samarbejder med virksomheder, brancheorganisationer eller formidler mål og retning for dine medarbejdere, gør du det konstruktivt og dialogbaseret. Du har de evner, der skal til for at trives i et tæt samarbejde med de øvrige funktionsledere i underdirektørområdet, souscheferne og underdirektøren for Erhverv samt på tværs af hele Toldstyrelsen.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • har let ved at opdyrke relationer og er en professionel repræsentant for Toldstyrelsen
  • har et stort engagement, der smitter af på medarbejderne
  • skaber resultater gennem dialog og inddragelse
  • motiverer medarbejderne, så de har gode forudsætninger for at leve op til deres potentiale.
Vi sikrer smidig handel
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Styrelsen har ca. 1.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I erhvervsenhederne arbejder vi hver dag på at sikre smidig handel på tværs af grænser og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 7. november 2023 kl. 10. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte underdirektør Charles Conrad på telefon 72 37 22 76.

Vi forventer at holde første samtalerunde i uge 45 og anden samtalerunde i uge 46. Der vil indgå en personprofilanalyse og en logisk test i rekrutteringsprocessen.

Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller efter aftale.

Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er klassificeret i lønramme 36. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg. I løbet af 2024 flytter vi til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930942

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet