Erfaren kommunikations- og pressechef

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du skabe rammerne for en klar, sammenhængende og relevant kommunikation til både interne og eksterne modtagere? Navigerer du sikkert mellem forskellige kommunikationsdiscipliner, og er du samtidig en motiverende leder med stort engagement og stærkt drive? Så er du måske den, vi leder efter.

Bliv en del af fremtidens Toldstyrelse, og vær med til at sætte retningen for styrelsens interne og eksterne kommunikation
I Toldstyrelsen er vi i gang med en forandringsproces med en ny strategisk og organisatorisk retning, og det stiller løbende nye krav til vores interne og eksterne kommunikation. I kommunikationskontoret har vi ansvaret for at understøtte styrelsen med blandt andet intranet, ledelseskommunikation, hjemmeside, nyhedsbreve, vejledningstekster, interessevaretagelse og design. Derudover varetager vi styrelsens presseopgaver. Kontoret består af 15 medarbejdere, der alle bidrager med en stærk kommunikationsfaglighed.

Som kontorchef får du til opgave at:

  • udøve kompetent faglig ledelse af dedikerede og dygtige medarbejdere
  • sikre, at medarbejdernes faglige kompetencer kommer bedst muligt i spil
  • understøtte styrelsens kommunikationsindsats og sikre løsninger af høj kvalitet
  • bidrage til pressehåndtering og -rådgivning
  • sikre faste koncepter for kontorets opgaver
  • rådgive styrelsens direktion og ledergruppe.
Du vil referere til underdirektøren for Stab og bliver en del af en større ledergruppe, der samlet har ansvaret for Toldstyrelsens stabskontorer, der alle bidrager til at understøtte styrelsens kerneopgaver. Ledergruppen er kendetegnet ved høj faglighed og stor ledelsesmæssig erfaring, så der er god mulighed for sparring. Du får en bred berøringsflade internt i Skatteforvaltningen, men også eksternt på tværs af myndigheder og organisationer.

Fagligt stærk leder med politisk tæft
Vi forestiller os, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau og flere års erfaring med kommunikations- og pressearbejde, gerne fra en større virksomhed eller en politisk styret organisation. Derudover forventer vi, at du har stor erfaring med både faglig ledelse og personaleledelse.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • er en stærk faglig kapacitet, der færdes hjemmevant blandt forskellige kommunikationsdiscipliner
  • tænker strategisk og evner at tilpasse kommunikationsindsatsen til situationen og målgruppen
  • er engageret, har et stærkt drive og kan motivere dine medarbejdere, så de har gode forudsætninger for at løse deres opgaver
  • har god organisationsforståelse og politisk tæft, som du formår at bruge i praksis
  • er tillidsvækkende og kan skabe gode relationer på tværs af en stor organisation og også til eksterne samarbejdspartnere.
Vi understøtter en international samfundsopgave
Toldstyrelsen bygger på en kultur præget af faglighed, ansvar, samarbejde og udsyn, hvor medarbejdere er kompetente og engagerede, og hvor nærværende ledere tager fagligt ansvar, sætter retning og prioriterer.

Styrelsen har ca. 950 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 28. april 2024. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte underdirektør for Stab Tina Foged på telefon 72 37 35 58. Send en sms på forhånd for at aftale tidspunkt.

Vi forventer at holde første samtalerunde fredag den 3. maj 2024 og anden samtalerunde fredag den 17. maj 2024. Der vil indgå en logisk test og en personlighedsanalyse i ansættelsesforløbet.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller efter aftale.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J. I løbet af sommeren 2024 flytter vi til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej, Slet Parkvej, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027471

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet