BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at arbejde med planlægning af den daglige drift? Så er et job som ressourcekoordinator i hjemmeplejen lige jobbet for dig
I Pleje og Rehabilitering ønsker vi at skabe de bedste vilkår for, at borgerne skal opleve sammenhængende og velkoordinerede forløb, der tager udgangspunkt i deres ønsker, behov, ressourcer og potentialer. Hjemmeplejen varetager primært pleje, praktisk hjælp, sygepleje, træning og rehabilitering for borgere, der har brug for støtte i en længerevarende periode.
Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang og med fokus på sundhedsfremme, forebyggelse, borgeroplæring og borgersikkerhed. Vi arbejder med afsæt i systematikken i Sundhed og Omsorgs Forløbsmodel. I hjemmeplejen vil der være særligt fokus på at vedligeholde borgers funktionsevne og forebygge tab af funktionsevne.
Borgerforløb i hjemmeplejen vil både omfatte komplicerede borgerforløb ift. terminale, kronikere og multisyge borgere samt mindre komplicerede forløb for borgere, der primært får støtte til praktiske opgaver eller til mindre plejeopgaver.
I hjemmeplejen arbejder vi i tværfaglige teams, så borgerne oplever sammenhængende og velkoordinerede forløb af høj faglig kvalitet. I de enkelte hjemmeplejeteams er der ansat social- og sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter samt kompetenceudviklende sygeplejersker, ergo- eller fysioterapeuter. Som ressourcekoordinator kan du få stor indflydelse på udviklingen af hjemmeplejen i samarbejde med din leder og dine kollegaer.
I jobbet som ressourcekoordinator arbejder du med følgende opgaver:
- Den daglige disponering af ydelser (sundhedslov og servicelov) i tæt samarbejde med medarbejderne.
- Samarbejde med sundhedsenhed, sygehuse, læger, borgerkonsulenter og andre samarbejdspartnere, med henblik på at tilrettelægge det optimale forløb for borgerne
- Udarbejdelse af vagtplaner og ferieplaner for primært social og sundhedshjælpere og assistenter
- Indkaldelse af afløsere og vikarer, under hensyntagen til de økonomiske rammer
- Samarbejde med administrativt personale omkring de administrative opgaver i tjenesteplanlægning
- Opgaveløsning i tæt samarbejde med din leder og viceleder
- Pasning af vagttelefon og samarbejde med mange interessenter
Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. P.t. forventes tjenesten fortrinsvis at være i dagvagt
Kandidatens profil:
- Du skal have en baggrund som social- og sundhedsassistent eller en professionsbachelor, som sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut.
- Du skal være struktureret og være glad for at arbejde med planlægning.
- Det vil være en fordel, hvis du tidligere har arbejdet med arbejdstidsregler og vagtplaner. Det giver et forspring i forhold til at kunne binde arbejdstidsregler sammen med kollegaers ønsker, kontinuitet og sammenhæng i borgerforløb.
- Du skal være indstillet på at bruge mange timer bag en skærm.
- Du skal have gode samarbejdsevner, robusthed og nærvær.
- Du skal besidde et overblik og en evne til at koordinere, så du kan holde hovedet koldt i komplekse situationer.
- Du har lyst til- og interesse for at arbejde tværfagligt og rehabiliterende.
- Du kan bruge din faglige baggrund til reflektere over de opgaver du sidder med og kunne indgå med i dialoger med dine kollegaer omkring opgaveløsningen.
Vigtigst af alt er, at du er god til at kommunikere og bidrager med godt humør.
Derfor skal du vælge os:
Som ressourcekoordinator i hjemmeplejen Tranbjerg tilbydes du et spændende job, hvor dit overblik og din evne til at samarbejde kan blive brugt. Du får en hverdag med mangeartede opgaver og muligheder. Vi prioriterer ledelsesmæssig opbakning, åbenhed og ærlighed. Vi er et teams bestående af mange forskellige kompetencer og vi er parat til at gøre brug af dine kompetencer. Vi går meget op i, at alle er glade for at gå på arbejde og trives.
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 1. november 2023 eller tidligere
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Leder Heidi Sejr på tlf. 21306225 / hess@aarhus.dk eller Viceleder Pernille Klærke på tlf. 29208008 / gkpe@aarhus.dk
Ansøgning:
Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 17. september 2023.
Vi forventer at afvikle jobsamtaler i uge 38
I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Torvevænget 1-3A, 8310 Tranbjerg J
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/ressourcekoordinator-til-hjemmeplejen-tranbjerg-pleje-og-rehabilitering/iihhqb/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893640